25 jaar Werkartaal

14-05-2014

Als relatie werd De Tuinmuze uitgenodigd om 25 jaar Werkartaal op een ludieke wijze te vieren. Daarvoor ging ik naar Zeist, om in de werkplaats aan den lijve te ondervinden wat houttechniek inhoudt. Natuurlijk bestond mijn project uit een plantenbak.

Werkartaal verzorgt vanaf 1989 leerwerktrajecten in de techniek voor de regio Midden-Nederland. Inmiddels hebben ruim 1100 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt met succes een maatwerktraject gevolgd, aldus de tekst op www.werkartaal.nl.

Om haar 25-jarig bestaan te vieren, heeft Werkartaal voor relaties vier DOE-middagen georganiseerd in zijn werkplaatsen in Zeist. De deelnemers mochten kiezen uit verschillende projecten, zoals een wiel spaken, een product maken van hout of metaal, een wandcontactdoos monteren of een kraan vervangen, om maar eens wat te noemen.
Praktijkonderwijs Zeist verzorgde een perfecte catering. We werden rond 12 uur 's middags warm ontvangen met een heerlijke lunch.
Daarna was het zwoegen geblazen, van het product van je keuze moest wel uiterlijk vier uur 's middags af zijn.
En dan beleef je en ervaar je wat er allemaal bij komt kijken. Bijvoorbeel bij een simpele bloembak ......
De medewerkers waren zeer geduldig en hielpen hard mee om iedereen zijn of haar product naar volle tevredenheid te realiseren.
En dat is meer dan gelukt. Petje af voor de mensen van Werkartaal!