Beleef Landleven 2017

13-09-2017

Herfstregens en zon, maar enthousiaste cursisten onder alle omstandigheden. Dat zijn mijn ervaringen van de Landlevendagen waar ik workshops gaf in tekenen met bister.

Tekenworkshop met bister.

Op 8, 9 en 10 september werd voor de zevende keer Beleef Landleven gehouden in het Openluchtmuseum in Arnhem. Langs het tuinpad van mijn vader: Dat was het thema van dit jaar.
De tekenworkshops die ik met bister gaf, sloten daar mooi bij aan. De sepia-achtige kleur van de inkt geeft immers een nostalgisch tintje aan de tekening.
Dit jaar deelde ik de kapschuur waaronder ik les gaf met de Vogelbescherming. En gelukkig mocht ik weer het daarnaast gelegen theehuisje van Hoogmade als stand inrichten.
De bezoekers trotseerden moedig de regen die vrijdag met bakken uit de hemel viel. Onder het ruime dak van de kapschuur zaten we droog, al moest soms het papier met plakband aan de tafel worden bevestigd tegen onverwachte windvlagen. Mensen die nog nooit van bister hadden gehoord werden zo enthousiast dat ze met een zakje bister en het voornemen om verder te tekenen naar huis gingen.
Zoals altijd lukt het mij alleen aan zo'n evenement mee te doen met hulp van vrienden en familie. De mensen van het openluchtmuseum die ons verzorgd hebben met koffie en thee, de Landlevencatering en de organisatie: dank je wel allemaal!