Blad ruimen op hoog niveau

20-12-2011

Blad ruimen is niet altijd een laag-bij-de-grondse bezigheid. Het is soms noodzakelijk om er een ladder bij te hebben.

Met deze klus wacht je natuurlijk tot het meeste blad gevallen is. Vooral op platte daken valt er heel wat gevallen blad weg te halen. En vergeet de overvolle dakgoten niet!

Op sommige afvoerplekken heb ik een bladrooster geplaatst. De meningen zijn verdeeld over het nut daarvan. Mensen van de bouw hebben mij gezegd dat het beter is om geen bladrooster te plaatsen, zodat het water ongehinderd weg kan stromen.
Waar ik wel een bladrooster heb toegepast, hadden bladeren en takjes zich tot een damwandje opgehoopt zodat het water niet goed weg kon stromen. Ik heb de roosters toch maar weer terug geplaatst.