Buxus stekken met Landleven

22-08-2015

Zelf buxus stekken om een mooie buxushaag te kweken: Landleven laat het stap voor stap zien in een filmpje, opgenomen in de tuin van Tuinmuze Mady Nijenhuis.

Als buxus gesnoeid moet worden, is het snoei-afval goed te gebruiken om te stekken. Buxus stekken is eenvoudig.
Het filmpje, opgenomen in mijn tuin, laat duidelijk zien hoe dit in zijn werk gaat.
Tuinredacteur Angela geeft een heldere toelichting bij dit filmpje, gemaakt door Inge en Reanne.

In het tijdschrift Landleven nummer 7 kunt u het hele artikel over snoeien en stekken van buxus nalezen.
Het filmpje kunt u bekijken op http://www.landleven.nl/Tuin/Algemeen/2015/8/Filmpje-buxus-stekken-2671441W/?cmpid=NLC|landleven|2015-08-19|Filmpje_buxus_stekken.