De Tuinmuze op Beroepenvoorlichting

04-04-2014

Wat houdt de praktijk in als je een tuin ontwerpt? Deze vraag en nog vele andere werden beantwoord door De Tuinmuze tijdens de Beroepenvoorlichting, georganiseerd door de twee Doetinchemse Rotaryclubs.

De bijeenkomst vond op 2 april plaats in Schouwburg Amphion in Doetinchem. Samen met tachtig andere beroepenvoorlichters nam De Tuinmuze hieraan deel. De bijeenkomst, bestemd voor leerlingen van de middelbare scholen in Doetinchem en Silvolde en al 25 jaar verzorgd door de twee Doetinchemse Rotaryclubs, heeft een uniek karakter. De aangemelde leerlingen kunnen in één-op-één gesprekken vragen stellen aan mensen met het beroep van hun keuze. Zo krijgen ze onder andere informatie over wat de opleiding inhoudt en hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Het helpt de leerlingen bij het maken van een goede beroepskeuze. Een paar honderd leerlingen en hun ouders bezochten de diverse beroepenstands.