Kunsttiendaagse Bronckhorst

05-06-2014

Voor de eerste keer deed ik mee aan de Kunsttiendaagse Bronckhorst. Daar hoorde de tuin ook bij.

Omdat ik mijn gasten ook een tuinroute wilde aanbieden, moest de tuin ook opgepoetst worden. Onkruid wieden, schoffelen en harken, dode takken weghalen, gras maaien en randen trimmen: we werkten ons in het zweet. Ik was blij dat mijn bezoekers genoten, niet alleen van mijn tekeningen en schilderijen in het atelier, maar ook van de tuin en de vele vogels die zich luid en duidelijk lieten horen.
Zelfs op dagen waarop de regen met bakken naar beneden viel had ik bezoekers, die via de modderige zandpaden mijn atelier wisten te vinden. Petje af!
Tien dagen achtereen gastvrouw zijn is best intensief, maar de warme en hartelijke reacties van mijn gasten zijn ruimschoots de moeite waard.