Landleven filmt in de Muzetuin

28-05-2015

Hoe zaai je tweejarigen, zoals bijvoorbeeld lupine? Het blad Landleven maakte hiervoor een instructiefilmpje, en koos als locatie de tuin van De Tuinmuze.

Tuinredacteur Angela Groenbos kwam daarvoor met filmmaaksters Inge en Reanne naar de Muzetuin. Het weer hielp geweldig mee met een zacht temperatuurtje en een voorjaarszon.
Angela had zich goed voorbereid. Zaadjes, bakjes, grond, gieter op kleur, en nog meer: alles was meegenomen.
Ik mocht de lupinezaailing leveren, die ik tussen mijn andere planten uithaalde.
Reanne en Inge maakten proefopnamen vóórdat het echte filmpje van start ging. En soms ging een scéne gewoon een paar keer over, net als 'in het echt'.
Achtergrond vormde de ingang van mijn oude schuur, waar de trossen blauwe regen zich bogen naar de blauwe en roze pluimen van de meegebrachte lupineplanten.
Kijk voor het resultaat naar: http://www.landleven.nl/Tuin/Algemeen/2015/5/Filmpje-lupine-zaaien-en-verspenen-1766260W/?cmpid=NLC|landleven|2015-05-27|Filmpje:_lupine_zaaien