Muis de baas van pindakaas

08-01-2012

In deze pindakaaspot is de muis de baas. Dit tot frustratie van de hongerige meesjes.

Het is niet anders: de mezen moeten wachten tot het muisje zijn buik vol heeft. En hij neemt er de tijd voor!
De pindakaaspothouder op de foto's is al een paar jaar in gebruik en versleten vanwege de talloze bezoekers die er gretig gebruik van maken. Vandaar het elastiek en het papier eronder om de pot vast te klemmen. Grotere dieren proberen soms om er met de hele pot vandoor te gaan.

Wilt u ook een pindakaaspothouder en van dichtbij genieten van alle vogels (en incidenteel dus ook andere diertjes) die erop af komen? Het is nu een prima tijd om er zelf een te maken, want voedsel voor de dieren is op dit moment schaars. Help de vogels de winter door!
Klik op de Downloads hieronder om de bouwtekening voor de pindakaaspothouder te downloaden.

Download Pindakaaspothouder - Bouwtekening   Download Pindakaaspothouder - Handleiding