Opentuindagen Groei & Bloei 2023

14-08-2023

De Muzetuin was in april en juni 2023 open voor tuinliefhebbers. En dat waren er veel!

Compassionplantjes uitzoeken.

Tegelijk met de Muzetuin waren enkele andere particuliere tuinen op 23 april en 4 juni open voor bezoekers. In april ging het vooral om stinzenplanten, en die zijn er volop in de Muzetuin. Dan is het in het bos een feest van boshyacinten, judaspenning, daslook, gele dovenetel, late narcisjes, opkomende lelietjes van dalen, vingerhoedskruid en salomonszegel. In de borders en langs de vijver bloeien onder andere Uvularia grandiflora, dotterbloemen, zomerklokjes en kievitsbloemen. Jammie voor vlinders en vele andere insecten.
Begin juni zijn het vooral vingerhoedskruid en salomonszegel die in het bos de show stelen. In de borders komen onder andere Baptisia, rozen, slangenlook en pioenroos tot bloei. De berceau is getooid met bloeiende ramblers. In de vijver bloeit krabbenscheer; het blad is een prima uitsluipplek voor glazenmakers en waterjuffers.
Zoals altijd waren de bezoekers gezellig, enthousiast en vol verrassende verhalen. Onverwachte aanloop van vrienden en vriendinnen, leden van het organisatieteam, cursisten en buurtjes maakten het extra leuk. Vooral op 4 juni overtrof het aantal bezoekers alle verwachtingen.
De plantjes voor Compassion waren zeer  in trek, en mensen gaven gul voor dit goede doel. Dankjewel allemaal, voor jullie bezoek en voor jullie bijdrage namens Compassion!
Zonder mijn vrienden Annelies en Jan, die mij deze dagen bijgestaan, had ik het niet gered. Dikke knuffels voor jullie.
De organisatie was in handen van Groei & Bloei Doetinchem en omstreken: het team Jopie, Chantal, Joseph, Hans en Janke. Dank voor alle voorbereidingen en nazorg!