Opentuinweekend 24 en 25 augustus 2019

31-08-2019

Dit is het tweede opentuinweekend van 2019, georganiseerd door Het Toeristisch Platform DHK. De Muzetuin was uiteraard deelnemer.

De aankondiging.

Tijdens dit weekend stellen particulieren in de gemeente Bronckhorst hun tuin open.
Een gezellig tuinweekend was het, waarbij Greetje (nichtje) en Jan mij op de eerste dag assisteerden en Nanny (vriendin) op de tweede. Buurman Bennie kwam ook langs met zijn wandelvrienden, waarvan de groene Dobby de show stal.
Van de enthousiaste bezoekers kreeg ik na afloop hartverwarmende reacties. De opbrengst van de plantjes die zij meenamen is weer voor Compassion.
Een groepje tuinbezoekers maakte mij attent op twee rupsen van de koninginnenpage op het wortelloof in de moestuin. Deze werden de dag daarna opgehaal door Lida Jolij, een vrouw met hart voor vlinders. In haar speciale kasjes kunnen zij ongehinderd pop worden, niet geteisterd door ziektes, parasieten of vogels. Lida brengt ze volgend jaar naar mijn tuin terug, waar de voormalige rupsen als vlinder hun cyclus mogen voltooien. Dat zijn nu de feestelijke cadeautjes die uit deze opentuindagen volgen!
Dank aan de assistentie van dit weekend, de gezellige bezoekers en de organisatie (Henny, Joke en Karen) die de publiciteit en de mooie boekjes verzorgde!

Meer weten? Kijk op http://www.achterommetjes.nl/natuur-en-tuin/.