Opentuinweekend augustus 2018

28-09-2018

Het tweede opentuinweekend van 2018 in de gemeente Bronckhorst en de hanzestad Doesburg vond plaats op 25 en 26 augustus. Ook de Muzetuin was open voor bezoekers.

De Open Tuinweekenden, voor het vierde jaar georganiseerd door Het Toeristisch Platform DHK, had dit jaar als thema Kunst in de tuin. Particulieren stellen dan hun tuin open. Ook worden natuurgebieden vermeld die de moeite van een bezoek meer dan waard zijn.
Mijn tuin, waarin het najaar al sluipend zijn intrede deed, was er klaar voor. En was nog steeds groen, ondanks de droogte van de afgelopen periode.
De eerste dag werd ik bijgestaand door Wim, mijn schilder- en tuinvriend. De tweede dag hielpen mijn nichtje Greetje en haar man Jan mij.
Beide dagen mocht ik onder de bezoekers vrienden en bekenden verwelkomen.
Fotografe Lisanne van Bergen exposeerde de tweede dag met haar prachtige bloemenfoto's samen met mij in mijn atelier, dat ik dit weekend had opengesteld.
Lisanne komt regelmatig in mijn tuin om te fotograferen. en ook nu bood de tuin haar genoeg inspiratie.
Het werd weer een gezellig weekend met enthousiaste bezoekers die ook een - soms royale - bijdrage leverden aan Compassion, door de stekjes te kopen die ik had uitgestald.
Dank je wel allemaal!
En natuurlijk ook dank aan de organisatoren van dit evenement!

Meer weten van Lisanne van Bergen: http://www.lisannevanbergen.nl/.