Opentuinweekend juni 2018

05-06-2018

In de Gemeente Bronckhorst en de Hanzestad Doesburg waren op 2 en 3 juni weer veel mooie tuinen en natuurgebieden te bezichtigen.

Voor het vierde jaar organiseerde Het Toeristisch Platform DHK de Open Tuinweekenden. De bezoeker kon zijn hart ophalen in de mooie natuurgebieden en particuliere tuinen, die anders niet opengesteld zijn. Thema van dit jaar is Kunst in de tuin. Natuurlijk deed De Tuinmuze mee.

Een aangename temperatuur en bloeiende planten die zich op hun mooist lieten zien werden begeleid door een niet aflatend vogelconcert: De dagen konden niet meer stuk.
Omdat ik door een blessure minder mobiel was, werd ik bijgestaan door vrienden en vriendinnen bij de opvang van de bezoekers. Het was soms een weerzien van oude bekenden!
De vijver met veel salamanders, kikkers, glazenmakers en waterjuffers trok veel aandacht.
Dat mijn tuin ook een jonge bezoeker aansprak bleek toen ik haar hoorde zeggen: "Moeten we nu al weg?"

De stekjes, waarvan de opbrengst voor Compassion was, vonden gretig aftrek. De organisatie werd door bezoekers gul bedeeld. Dank allemaal!

Gemist? Het volgende Opentuinweekend is op 25 & 26 augustus van 11.00-17.00 uur. Op http://www.achterommetjes.nl/natuur-en-tuin/ vindt u de bijzonderheden en kunt u een boekje downloaden waarin de deelnemende tuinen staan.