Professioneel zaagwerk

31-12-2021

Boomverzorger Vincent Vellekoop schakelde ik in voor de dode bomen en overhangende takken op mijn erf.

Vincent in de boom.

Een aantal bomen op mijn erf waren oud en vormden zelfs een gevaar bij harde wind of storm. Ook werd een deel van mijn moestuin overschaduwd door overhangende takken. Daarom vroeg ik Vincent Vellekoop om advies.
Voorafgaand aan het werk maakte Vincent met mij een rondje om te kijken om welke bomen en takken het ging. Op de dag van uitvoering kwam hij met zijn broer Jilles, grondman.
Bij iedere boom werd zorgvuldig gewerkt en gezekerd. Vincent communiceerde vanuit de boomtop via de microfoon met Jilles, zodat er geen misverstanden waren.
Het werk gebeurde zo secuur, dat de overhangende takken mijn fruitkooi niet raakten toen ze naar beneden getakeld werden. Vincent ontpopte zich in de boom als een rasechte circusartiest.
Jilles nam alles op de grond voor zijn rekening.
De grond en paden werden na afloop schoongeblazen en schoongeharkt, het hout netjes gestapeld en de dunnere takken op een takkenhoop gelegd.
Compliment aan dit team!
Ook Vincent inschakelen? Vellekoop Groenbeheer in Zelhem.