Rondje tuinen & natuur juni 2016

06-06-2016

Het eerste opentuinweekend van de twee, die het Toeristisch Platform DHK in 2016 organiseert, vond plaats op 4 en 5 juni 2016.

In Doesburg, Achter-Drempt, (Voor) Drempt, Hoog-Keppel, Laag-Keppel, Hummelo, Velswijk, Hengelo (Gld), Zelhem, Halle en Steenderen stelden tuineigenaren hun tuin open. Een grote verscheidenheid aan grote en kleine tuinen, verbonden door een mooie route, is dan te bezichtigen. Net als andere jaren deed De Tuinmuze mee.
Temperaturen tot boven de 30 graden weerhielden sommigen er niet van om de route te fietsen. Zoals altijd verkocht ik plantjes, waarvan de opbrengst bestemd was voor Compassion. Mijn vriendin Liesbeth bakte voor dit goede doel glutenvrije courgettecake, die we met recept en courgettezaadjes aanboden.

Lieve tuinbezoekers, dank je wel voor de komst en voor jullie bijdrage.
Organisatoren, bedankt voor de pr, het mooie boekje en alle voorbereidingen voor deze weekenden.
De Muzetuin gemist? Op 27 en 28 augustus is er een nieuwe kans. Zie ook: http://www.achterommetjes.nl/natuur-en-tuin/