Schelden of wachten

03-02-2012

Niets menselijks is de vogels vreemd. Sommige mezen weten van wanten als het scheldpartijen betreft.

Zo dominant als de glanskop (of zwartkop?) is, zo bescheiden wacht het roodborstje op zijn beurt als de boomklever prominent van de pindakaas snoept.

De pindakaaspot wordt tot op de bodem leeggepikt en daarvoor verdwijnt het pimpelmeesje helemaal in de pot.
De staartmezen, die altijd in groepjes opereren, begrijpen dat er voor meerdere vogels geen plaats is in de pot. Ze hebben het daarom gemunt op de mezenbol en transformeren hem in een staartmezenbol.

Wilt u ook een pindakaaspothouder maken om de vogels in uw tuin de winter door te helpen?
Download hieronder de bouwtekening en de handleiding.

Download Pindakaaspothouder - Bouwtekening   Download Pindakaaspothouder - Handleiding