Scheuren en delen

27-03-2012

Het is nu de tijd om planten te scheuren en te delen. Aan de gele border is jarenlang niets gedaan. Die gaat nu op de schop!

Het is maart, maar bloedheet als je in de zon werkt met weinig wind. De gescheurde plantenpollen die opnieuw gebruikt worden of uitgedeeld worden aan vrienden en familie gaan direct in bakken met een laagje water. Het plantgat wordt ook rijkelijk van water voorzien.
Vóór het zo ver is wordt de hele bodem uitgekamd. Oude wortels (kruiwagens vol) en stenen worden verwijderd.
Een snel gemaakte lekkere lunch om nieuwe energie op te doen is dit lentesoepje. Roerbak in wat zonnebloemolie wat gehakt (gekruid met peper en zout) rul, voeg een gesnipperd uitje en in reepjes gesneden ijsbergsla toe. Voeg er water bij en een pakje noodlesoep, compleet met kruiden. Heel even laten koken. Maak af met gesnipperde selderij en lente-uitjes en gefruite uitjes.

Grond uitkammen op oude wortels Lentesoep