Tijd voor de tuinbeurs

03-03-2014

Het is tuinbeurzentijd! Als Tuinmuze moet je op de hoogte blijven, dus bezocht ik de tuinbeurs in Ulft en TuinIdee in Den Bosch.

Naar de tuinbeurs in Ulft ging ik met collega-ontwerper Karen Bertram van Kwaliteitstuin. Karen maakt zich sterk voor De Open Tuinweekenden op 7 en 8 juni en op 30 en 31 augustus van dit jaar. Tuineigenaren in de gemeenten Bronckhorst en  Doesburg stellen dan hun tuinen dan open voor publiek. Helaas kan ik in juni niet meedoen, maar in augustus is De Tuinmuze zeker van de partij.
De tuinbeurs in Ulft was kleinschalig, maar bood toch wel verrassende stands en ontwerpen.

Veel te zien en te beleven was er op TuinIdee in Den Bosch, waar ik met vriendin en tuinliefhebber Ilse een dag doorbracht. Het was een leuke verrassing Landlevenredacteur Klaske Bakker in de Landlevenstand te zien. We werden er warm ontvangen met koffie en heerlijke hapjes, ter plekke klaargemaakt door Arie.
De diverse ontwerpen en stands deden niet voor elkaar onder en het aanbod was groot. In de stand van Lars Vermeijden kocht ik een bijzondere orchidee die in de volle grond kan en vorst verdraagt. Ik viel voor het bijna doorschijnende waaiervormige blad en de tere bloem van deze Cypripedium. Met tassen vol aankopen, folders en visitekaartjes en twee harken nestelden we ons aan het eind van de dag in de trein, die ons richting huis bracht.