Verticuteren met Landleven

19-03-2017

Voor het Landleven-instructiefilmpje over verticuteren werd mijn gazon geschikt bevonden. Dat zeg ik met het schaamrood op mijn kaken .....

Een verwaarloosd gazon kàn eigenlijk niet voor een Tuinmuze. Ik geef het toe, dit stiefkindje in mijn tuin is jarenlang blootgesteld aan schaduw van de omringende bomen en moest het doen met zure zandgrond. Van tijd tot tijd voetballende jeugd erover en in de herfst een bladerdek van eikenblad. Het resultaat is een mosveld met plukjes gazon: ideaal voor het instructiefilmpje, dat Landleven over verticuteren had bedacht.
Tuinredacteur Angela Groenbos huurde hiervoor een verticuteermachine bij de plaatselijke Welkoop, en het filmteam (Wouter en Kevin) legde de hele operatie professioneel vast. Helaas werd maar een klein deel van mijn gazon behandeld ....
Hoe het filmpje is geworden, zie je hier.

Dit filmpje sluit aan bij de uitgave 'Landleven Tuintips'.